 |
Doe mee aan de poll |
za 13 apr 2002 |
|
Via de Helpdesk kunt u uw stem uitbrengen over een belangrijke uitbreiding van Sales Booster. |
|
 |
Omzet- en winststijging eerste kwartaal Dymos Software BV |
do 11 apr 2002 |
 |
gratis |
do 04 apr 2002 |
|
Als een klant boven bv €25 bestelt krijgt deze een gratis stokbrood of wijn, nu moeten wij zelf een notitie maken bij info extern. dus automatische vermelding boven een in te stellen bedrag |
|
 |
Versie 3.23 beschikbaar |
do 14 mrt 2002 |
|
Versie 3.23 is nu beschikbaar. In deze versie o.a. verplichte artikelen, een ander locking systeem en een foutje in kas is gecorrigeerd. |
|
 |
Versie 3.22 beschikbaar |
wo 27 feb 2002 |
|
Sales Booster versie 3.22 beschikbaar!
Met deze versie kunt u de standaardwaarde van bezorgwijze per vestiging en per wijk varieren. Ook kan versie 3.22 de kas afdrukken. |
|
 |
Als ik mijn standaard instellingen (Stamgegvens/Standaard) probeer op te slaan (door op F2 te drukken), krijg ik een foutmelding. Wat is hier aan de hand? |
di 26 feb 2002 |
|
Hier kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
1. U heeft twee keer op F2 gedrukt (b.v. doordat u de F2 knop te lang ingedrukt heeft gehouden).
2. U heeft geen verandering in de standaard gegevens ingevoerd (standaard gaat pas in de edit mode als u iets heeft ingevoerd og heeft aangepast, alleen vanuit de edit mode kan worden opgeslagen).
|
|
 |
Als ik een layout op wil slaan gaat dit anders dan in andere delen van SalesBooster. Waarom? |
di 26 feb 2002 |
|
Als u een layout maakt (Stamgegevens/Layout bon/Bestand), dan bevindt u zich niet meer in SalesBooster zelf. Sales Booster maakt gebruik van een externe editor (welke u wilt gebruiken kunt u opgeven via /Stamgegevens/Standaard, meestal is dit kladblok/notepad van Windows).
|
|
 |
Mijn keukenbon wordt twee maal afgedrukt. Hoe kan dit? |
di 19 feb 2002 |
|
Dit kan om 2 redenen.
1. U heeft in de layout van de bon (/Stamgegevens/Layout bon/[Naam bon aanklikken]) bij Aantal opgegeven dat er van de bon 2 bonnen moeten worden afgedrukt.
2. U heeft zowel een lokale als een vestigingsprinter gedefinieerd. Zie /Stamgegevens/Standaard voor de printerqueue van de lokale bon en /Stamgegevens/Vestiging/[Code Vestiging aanklikken]) voor de printerqueue van de vestigings bon. Indien hier voor de keukenbon dezelfde printer staat gedefinieerd, dan zal SalesBooster 2 x een bon afdrukken.
|
|
 |
Wat betekent in /Stamgegevens/Artikel Std Aantal? |
ma 18 feb 2002 |
|
Std Aantal betekent "Standaard Aantal". Dit is het standaard aantal artikelen dat direct wordt ingevuld door Sales Booster nadat u een artikelcode heeft ingevuld. Meestal is het standaard aantal 1.
|
|
 |
Sales Booster wil niet printen, help!!!!! |
za 16 feb 2002 |
|
Zeker als Sales Booster eerst wel print en op een dag ineens niet, zijn er andere redenen waarom er geen bon uit de printer komt. Hieronder een aantal redenen:
1. Er zit geen papier in de printer. Dit klinkt natuurlijk te dom om waar te zijn. Toch is dit een veel voorkomende reden. Gebruikers hebben vaak de printer onder hun arm genomen en (boos) deze ter reparatie aangeboden (nog geen 2 weken oud, mijnheer!). Bij Dymos doet men er dan papier in en werkt de zaak weer als een zonnetje.
Overigens heeft het niet printen (door welke oorzaak dan ook) gevolgen voor de werking van Windows. Deze gevolgen moet u dan ook oplossen nadat u de oorspronkelijk oorzaak van de storing heeft opgelost. Windows bewaard namelijk alle print opdrachten. Indien Windows een print opdracht niet kwijt kan omdat de printer niet fungeert, dan worden de opdrachten opgeslagen en zal Windows proberen deze eerst af te drukken alvorens een nieuwe opdracht uit te voeren. Zo lijkt het dus alsof u een printer defect niet heeft opgelost (terwijl dit wel zo is).
De oplossing voor dit probleem is simpel. Sluit Windows af. Bij opstarten zal Windows u melden dat er print opdrachten zijn en u vragen of deze moeten worden bewaard. Antwoord NEE. U kunt nu weer afdrukken.
2. Een andere oorzaak voor niet printer is omdat de printer niet On line staat. Controleer of het lampje bij On line werk. Druk op het knopje bij On line indien het lampje niet brandt.
3. Een andere oorzaak kan zijn dat de printerdriver in het ongerede is geraakt.
Om dit te controleren, ga als volgt te werk.
1. Verlaat Sales Booster
2. Ga naar Start/Instellingen/Printer
3. Klik de printerdriver aan met de rechtermuis knop.
4. Open Eigenschappen.
5. Druk Testpagina af.
Indien er geen testpagina wordt afgedrukt, raadpleeg dan het Windows handboek of neem contact op met uw leverancier.
|
|