Legenda
Productinfo Productinfo
Externe link Externe link
Klanten Klanten
Helpdesk vraag Helpdesk vraag
Artikel Artikel
Wens Wens

Zoeken
Typ een woord in en klik op zoeken
Zoeken
Getoond 711-720 van 843
<< < 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 > >>
Helpdesk vraag Waarom zijn er 2 manieren van herindexeren? za 11 okt 2003
  Alle indexen opnieuw opbouwen is de snelste manier van werken (\Bestand\Herindexeren\Alle
bestanden indexeren?: Ja). Alleen de indexen worden dan opnieuw opgebouwd.

Het kan zijn dat niet alleen de indexen corrupt zijn geraakt, maar ook de bestanden zelf. Het is dan
nodig deze opnieuw te laten opbouwen \Bestand\Herindexeren\Alle bestanden indexeren?: Nee). Zie deel 5 van uw handleiding voor het individueel opbouwen van indexen.
 
Helpdesk vraag Waarom moet ik soms de bestanden opnieuw indexeren? za 11 okt 2003
  SalesBooster werkt met een geindexeerde database. Dankzij deze indexen kunnen gegevens snel worden gevonden. Tijdens het werken met SalesBooster staan de indexen open. Ze worden gesloten op het moment dat SalesBooster wordt afgesloten.

Als SalesBooster niet wordt afgesloten (b.v. door een crash van de PC), dan kunnen de indexen beschadigd raken. Overigens is het mogelijk dat u na een crash niets merkt van een beschadigde index. Pas na weken of maanden kunnen zich ineens problemen voordoen. Het is daarom aan te raden de indexen na een crash opnieuw op te bouwen.

Zie ook deel van van uw handleiding.
 
Helpdesk vraag Ik betaal mijn koeriers per maand. Hoe schakel ik het afrekenen van het loon in de afrekening uit? za 11 okt 2003
  Ga naar /Stamgegevens/Standaard en haal het vinkje bij dagafrekening loon weg.  
Helpdesk vraag Waarom mag een gebruiker zonder supervisor-rechten wel de dagomzet zien? za 11 okt 2003
  Gebruikers hebben de dagomzet nodig om 's avonds de kas te kunnen opmaken. U kunt ervoor kiezen een gebruiker (via /Stamgegevens/Gebruikers) het recht UITGEBREID te geven (de overige gebruikers krijgen (of houden) dan hetrecht NORMAAL. Alleen gebruikers met het recht UITGEBREID (en SUPERVISOR) mogen de dagomzet zien.

Overigens: gebruikers met het recht UITGEBREID kunnen NIET de overige omzetten zien.
 
Helpdesk vraag Als ik een bon probeer af te drukken, dan krijg ik de melding dat geen vestiging is ingevuld. Waarom is dit verplicht? za 11 okt 2003
Helpdesk vraag Na invoer van een bon wordt de status van de bon automatisch op Ingevoerd gezet. Waarom? za 11 okt 2003
Helpdesk vraag Wij leveren veel op rekening. Kan SalesBooster ook rekeningen op A4 formaat afdrukken? vr 10 okt 2003
  Ja. SalesBooster kan bonnen en rekeningen (in feite hetzelfde) afdrukken op ieder gewenst formaat. Een manier om een factuur te maken voor bonnen die op rekening staan (er zijn meerdere manieren denkbaar, dit is slechts 1 mogelijkheid (we gaan in dit voorbeeld ervan uit dat alles wordt afgedrukt via /Vestiging):

1. Sluit een printer aan waar de rekening op moet worden afgedrukt. Zorg dat deze in Windows is gedefinieerd.

2. Maak een nieuwe layout aan voor de faktuur (via/Stamgegevens/Layout). Houd rekening met hoogte en breedte van de rekening (A4 = 29000 hoog en 21000 breed). Layout naam: OP REKENING.

3. Ga naar /Stamgegevens/Standaard en kies als lokale printerqueue de printer waar rekening op moet worden afgedrukt. Kies voor Lokale Layout de layout OP REKENING.

Klaar.

U kunt nu een rekening afdrukken door naar een bon te gaan die als status heeft OP REKENING en op Shift + F12 te drukken. Dit kunt u het beste direct aan het eind van iedere avond doen. Vanaf versie 4.3.3 kunt u de bon gelijk op GEFACTUREERD zetten.
 
Helpdesk vraag Bij het afdrukken van een bon drukt SalesBooster alleen lege vellen af. Wat is hier aan de hand? za 04 okt 2003
  U heeft waarschijnlijk de papier grote verkeerd ingesteld. Een instelling van b.v. 50 hoog en 100 breed zal resulteren in alleen lege pagina's. Ook als de linker- en/of rechter- n/of boven- en/of ondermarge(s) extreem hoog staat, zal dit tot lege pagina's leiden.

U geeft de papier afmetingen op via /Stamgegevens/Layout bon. Kijk vervolgens bij de layout van bon die u gebruikt.

Als u afdrukt naar A4 papier, dan is de instelling 29000 hoog en 21000 breed de juiste instelling.

Als u afdrukt naar een kassarol van 7900 breed, dan is de instelling 7900 hoog en 11000 breed de juiste instelling.
 
Helpdesk vraag We werken op 2 PC's met SBE. Om de een of andere reden staan de aan koeriers toe te wijzen bestellingen ineens niet meer op binnenkomst van bestelling. Wat is hier aan de hand? wo 01 okt 2003
  De interne klok van een van de PC's (waarmee wordt bepaald wanneer een bon wordt aangenomen) loopt niet goed (meer). Dit wordt meestal veroorzaakt door een lege batterij. Laat de batterij vervangen en zet de klok weer gelijk.  
Helpdesk vraag Als ik een vestiging heb aangemaakt (of iets aan een bestaande vestiging veranderd heb) en op F2 druk, springen alle artikelen weer naar rechts. Als ik vervolgens op het kruisje rechtsboven druk, vraagt SB of ik aanmaken nieuwe vestiging wil afbreken. Wat is hier aan de hand? ma 15 sep 2003
  U heeft per ongeluk 2 x op F2 gedrukt. Het opslaan van een vestiging kan enige tijd duren. Omdat u denkt dat er niet gebeurt heeft u - nadat u reeds op F2 had gedrukt - nogmaals op F2 gedrukt. Dit heeft tot gevolg dat de vestiging waar u aan werkte is opgeslagen en SB een nieuwe vestiging heeft aangemaakt. Dit is niet ernstig. Door op het kruisje te klikken en het aanmaken van een nieuwe vestiging aldus af te breken, is alles weer in orde.  
  << < 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 > >>
 

 
Taal Nederlands Engels
>Home >Contact >Zoeken >Terug
 
Salesbooster © Dymos Software BV 1996 t/m 2014. Salesbooster Enterprise is een product van Dymos Software bv.
Alle rechten voorbehouden. Lees voor gebruik van deze site a.u.b. de disclaimer en het privacy reglement.
>INLOGGEN >OVER ONS >ZOEKEN
Nederlands Engels