 |
Tennessee Steakhouse |
ma 20 okt 2003 |
|
Uitstekende steakhouse. Ook pizza bezorgdienst (Tennessee Fast Pizza). |
|
 |
XSservice |
ma 20 okt 2003 |
|
Ontwikkelaars van internet oplossingen voor de zakelijke en onderwijs markt. |
|
 |
Telefoontabellen 2002 beschikbaar |
ma 13 okt 2003 |
|
De telefoontabellen 2002 zijn beschikbaar en worden momenteel aan besteldiensten met een onderhoudscontract uitgeleverd. |
|
 |
Ik voer het vestigingsnummer in en SalesBooster zegt dat ik het nummer NIET zou hebben ingevoerd. Wat is hier aan de hand? |
za 11 okt 2003 |
|
Het vestigingsnummer dat u in een bestelling invoert moet precies gelijk zijn aan het vestigingsnummer zoals ingevoerd via /Stamgegevens/Vestiging. Als u bij /Stamgegevens/Vestiging invoert "01" en op de bon "1" of ['SPATIE]1" dan zal SalesBooster dit als 2 verschillende nummers zien.
|
|
 |
Hoe kan ik oude bestellingen verwijderen? |
za 11 okt 2003 |
|
U kunt oude bestellingen een voor een verwijderen door op F8 te drukken. Iedere keer zal SalesBooster om een bevestiging vragen.
Een snelle manier is via /Bestand/Wissen Historie. Hier krijgt u de gelegenheid alle bestellingen voor een bepaalde datum te verwijderen. Als u bijvoorbeeld de bestellingen tot 1 januari 2002 wilt verwijderen, dan kan dat via /Bestand/Wissen Historie.
Overigens blijven de klanten gewoon beschikbaar, alleen hun bestellingen zijn verwijderd.
Let op: verwijderen van oude bestellingen heeft wel invloed op uw analyse mogelijkheden. Als u de resultaten in bepaalde wijken van 2001 met 2002 wilt vergelijken, dan kan dit niet als u de bestellingen uit 2001 heeft weggegooid. Het is daarom meestal geen goed idee oude bestellingen weg te gooien.
|
|
 |
Hoe kan ik gegevens exporteren? |
za 11 okt 2003 |
|
Alle gegevens van /Stamgegevens en /Analyse kunnen worden geëxporteerd. Als de lijst van een van de onderdelen op het scherm staat, dan drukt u op F11. Kies een manier waarop moet worden geëxporteerd en druk nogmaals op F11. Afhankelijk van de manier die u gekozen heeft, kan SalesBooster nu om een naam voor het bestand vragen.
|
|
 |
Hoe kan ik zien welke gebruiker in SalesBooster is ingelogd? |
za 11 okt 2003 |
|
In de bovenste balk (naast SalesBooster Enterprise en versie nummer) staat naam van degene die is ingelogd.
Let op: indien hier "SUP" staat, betekent dit dat er nog geen gebruikers zijn aangemaakt. Iedere medewerker heeft dan toegang tot alle gegevens van SalesBooster en kan alles doen (inclusief bonnen wijzigen en verwijderen). Dit is een zeer fraude gevoelige situatie.
|
|
 |
Wat is de geschiedenis van SalesBooster? |
za 11 okt 2003 |
|
Begin 1990 (in de hoogtijdagen van DOS waren er 2 programma's voor pizzeria's op de markt:
ProPizza van Dymos Software
SalesBooster van Best Data
In 1997 werd besloten een Windows versie te ontwikkelen van ProPizza. De producent van SalesBooster (Best Data) had niet veel zin in de ontwikkeling van een Windows versie en zag ook geen heil in verdere ontwikkeling van de DOS versie.
Dymos Software heeft toen het klantenbestand en de naam van SalesBooster (een betere naam dan ProPizza) over te nemen.
|
|
 |
Wie was de eerste gebruiker van SalesBooster voor Windows? |
za 11 okt 2003 |
|
De eerste gebruiker van SalesBooster voor Windows was Donna Pizza in Capelle aan den IJssel. Donna Pizza heet tegenwoordig Al Capone's. SalesBooster heette toen nog ProPizza.
|
|
 |
Waarom zou ik bepaalde gebieden van bezorging willen uitsluiten? |
za 11 okt 2003 |
|
Indien u in een groot bezorgings gebied heeft, dan kunnen klanten bellen die te ver weg wonen.
Door aan te geven in welke gebieden u niet bezorgd (\Stamgegevens\Gebieduitsluiting), voorkomt u dat u een bestelling aanneemt van een klant die te ver weg woont (overigens geeft SalesBooster alleen een waarschuwing, u krijgt de gelegenheid de bestelling toch op te nemen).
|
|